لاستیک سواری

لاستیک سواری جز لاستیک های رایجی است که برای خودروهای سواری و شاسی بلند و . مورد استفاده قرار میگیرد که در همه کشورها از لاستیک سواری بسیار استفاده میکنند. در نتیجه درخواست دهنده لاستیک سواری بین لاستیک های دیگر بیشتر میباشد. باید لاستیک سواری را انتخاب کنیم که هم طول عمر بالایی داشته باشد و هم کیفیت بالایی داشته باشد. در بین لاستیک های سواری

 لاستیک هانکوک

 و 

لاستیک میشلن و بارز و ایران تایر و چند تایر دیگر محبوب بین مردم میباشد.

فروش لاستیک سواری

لاستیک سواری و انواع آن :

لاستیک یا تایر یک سیستم انتقال قدرت است و خودرو را کنترل میکند.باید در انتخاب تایر دقت کنید و بهترین لاستیک را برای خودروی خود انتخاب کنیم. باید لاستیکی را انتخاب کنید که از لحاظ قدرت در همه جاده ها پاسخگو باشد ،مثلا فقط لاستیکی را انتخاب نکنید که در جاده های خشک کارکرد بالایی داشته باشد بلکه باید در جاده های برفی و مرطوب هم عملکرد بالایی داشته باشد .لاستیک یک عضو مهم اتومبیل است پس در انتخاب آن وسواس داشته باشید.در انتخاب لاستیک توجه به نوع تکنولوژی تولیدی آن هم داشته باشید

دو نوع لاستیک  در بازار داریم

1. بایاس

2. رادیال

1. بایاس : در لاستیک های بایاس از الیاف ورشته های نخی واز تکنولوژی قدیمی استفاده شده است،

2. رادیال : از رشته های سیمی استفاده شده طول عمر آن از تایر بایاس بیشتر است و دارای قیمت بالاتری است.

لاستیک سواری

 

ساختار تشکیل دهنده لاستیک

ساختار تشکیل دهنده یک لاستیک به دو شکل است طبیعی و مصنوعی .

تایر‌های طبیعی از شیره و صمغ درختان و الیاف گیاهان ساخته می‌شود . البته امروزه تایر‌های تولیدی در دسته تایر‌های مصنوعی است که از ترکیبات فراوانی مانند : ترکیبات پلیمری، گوگرد، تسریع کننده‌ها، مواد مستحکم کننده در برابر سابیده شدن، مواد مقاوم به دما درست شده است.

آج تایر : 

این قسمت مستقیم ارتباط با سطح  در حال حرکت دارد و باید مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشد. طرح آج باید طوری طراحی ‌شود که ضریب اصطکاک مناسب برای حرکت را ایجاد کند و آب به راحتی از آن رد شود.طرح‌ آج تایر به شکل : رگه‌ای، عرضی، بلوکی و ترکیبی است.

شانه تایر : 

شانه تایر قسمتی است که میان دیواره و آج است.

دیواره کناری : 

میزان ارتفاع آن در تایر مهم است اگر ارتفاع کمتی باشد حرکات عرضی تایر کمتر است.و با کوتاه شدن این قسمت سبب انتقال بیشتر ضربات به کابین است.

رشته‌های زهوار: 

از جنس فولاد اند و به صورت حلقه‌ای در لبه تایر و محل تماس تایر با رینگ در درون یک پوشش لاستیکی قرار گرفته اند و نمیگذارد تایر از رینگ خارج شود.

تسمه‌های فی : 

از رشته‌های الیاف فی بوده ودر بین لایه خارجی و داخلی برای استحکام بیشتر است.

لایه خارجی : 

لایه بعد از آج است و از پلی‌استر ساخته شده است.

منبع:

https://www.iran-tire.com/


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها